edycja 2020/2021 (EQF)

W roku szkolnym 2020/2021 odbyła się już IV edycja projektu. Konkurs Europejski Quiz Finansowy 2020/2021 został zrealizowany przez Warszawski Instytut Bankowości wspólnie z Partnerem, tj. Związkiem Banków Polskich oraz we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

 

IV edycja EQF składała się z trzech etapów:

  • etapów wojewódzkich (wyłoniono 48 zespołów, 3 z każdego województwa),
  • półfinału (wyłoniono 10 zespołów z najlepszymi wynikami)
  • i finału konkursu (nagrodzono cztery najlepsze zespoły).

Wszystkie etapy zostały zrealizowane w formule zdalnej.

Finał Konkursu odbył się w dniu 30 marca br. W finałowej rozgrywce zmierzyło się 10 zespołów, które uzyskały najlepsze wyniki na etapie półfinału. Finał EQF 2020/2021 był połączony z częścią wykładową. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję wysłuchać dwóch wykładów. Pierwszy z zakresu przedsiębiorczości, który poprowadził prof. UP dr hab. Tomasz Rachwał z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (temat prelekcji: „Rozwijanie inteligencji finansowej dzieci i młodzieży jako elementu kompetencji w zakresie przedsiębiorczości”). Drugi z zakresu finansów i cyberbezpieczeństwa, który poprowadził Pan Marcin Wąsik-Wiszniewski z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku (temat prelekcji: „Cyberbezpieczne finanse”). Laureatami konkursu zostały 4 zespoły (dwa zespoły zajęły ex aequo trzecie miejsce. Zwyciężyły uczennice ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Siedlcach – Julia Stefaniuk i Gabriela Mlonek

Ww. uczennice reprezentowały Polskę w rozgrywkach europejskich, których organizatorem była Europejska Federacja Bankowa. Finał EMQ odbył się w dniu 20 kwietnia 2021r. Uczestniczyli w nim laureaci z 28 krajów Europy. Zwyciężyła reprezentantka z Węgier, która jako jedyna odpowiedziała poprawnie na wszystkie konkursowe pytania. Drugie miejsce zajęła Irlandia, a trzecie Słowacja. Z uwagi na pandemię tegoroczna edycja odbyła się w formule zdalnej. Laureaci z poszczególnych krajów odpowiadali na pytania konkursowe w języku angielskim. Nowością była także możliwość rywalizacji indywidualnej. Julia i Gabriela uczestniczyły jako zespół.

Podsumowanie IV edycji:

  • w roku szkolnym 2020/2021 w Konkursie EQF wzięło udział 186 szkół z całej Polski 
  • w rekrutacji szkolnej uczestniczyło 4 119 uczniów
  • do udział w konkursie zgłoszono 321 dwuosobowych zespołów.