Kim jest wolontariusz BAKCYLa?

Kto może zostać wolontariuszem?

Pracownik banku partnerskiego, ew. student ostatnich lat kierunków ekonomicznych, osoba:

  • z doświadczeniem w prezentacjach i/lub wystąpieniach publicznych, i/lub szkoleniach (także wewnętrznych),
  • o kierunkowym wykształceniu i/lub doświadczeniu zawodowym w instytucji finansowej,
  • gotowa do pracy z młodzieżą i działalności na rzecz społeczności lokalnych.

Zadania wolontariusza BAKCYLA:

  • Przeprowadzić w formule wolontariatu lekcje BAKCYLA w szkołach, zgodnie ze wskazówkami otrzymanymi podczas szkolenia przygotowującego do roli wolontariusza i z wykorzystaniem pakietu materiałów przygotowanych przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości.
  • Wolontariusz może także prowadzić zajęcia dla seniorów wg materiałów dydaktycznych przygotowanych przez WIB.

Korzyści dla wolontariusza:

  • Uczestnictwo w ważnym sektorowym projekcie społecznym, którego celem jest wzrost wiedzy młodzieży z zakresu finansów i cyberbezpieczeństwa.
  • Sprawdzenie się w nowej roli i możliwość przekazywania swojej wiedzy i doświadczenia.
  • Rozwój osobisty, wzmocnienie różnorodnych umiejętności – zwłaszcza komunikacji, prezentacji, zarządzania grupą, etc.
  • Wzbogacenie CV o nowe doświadczenia zawodowe.
  • Udział w społeczności wolontariuszy BAKCYLA, w tym bezpłatny udział w konferencjach tematycznych.
  • Możliwość bezpłatnej prenumeraty pism branżowych z zakresu bankowości.

Warszawski Instytut Bankowości (WIB) jako organizator zapewnia:

  • Bezpłatne dwuetapowe szkolenie przygotowujące do prowadzenia lekcji dla uczniów
    w szkołach. Pierwszy etap to webinarium (1,5-godzinne szkolenie on-line), drugi to warsztatowe całodzienne szkolenie (organizowane w całej Polsce).
  • Pełne scenariusze lekcji oraz materiały dydaktyczne i pomoce uatrakcyjniające lekcje.
  • Umawianie lekcji, wsparcie organizacyjne i logistyczne związane z realizacją lekcji.
  • Zwrot uzgodnionych kosztów podróży związanych z prowadzeniem lekcji.
  • Ubezpieczenie NNW w związku z realizacją lekcji w szkołach.
  • W większości przypadków deklarację pracodawcy o oddelegowaniu na szkolenie dla wolontariuszy i do prowadzenia lekcji w szkołach w ramach obowiązków pracowniczych (płatnego czasu pracy).

Oczekiwania wobec kandydata na wolontariusza:

  • Obowiązkowe uczestnictwo w obydwu etapach szkolenia przygotowującego do roli wolontariusza w projekcie BAKCYL.
  • Przeprowadzenie w szkołach minimum 4 lekcji rocznie w terminach uzgodnionych z koordynatorem projektu w WIB. Nieprzeprowadzenie minimum lekcji może skutkować wykreśleniem z listy wolontariuszy w projekcie BAKCYL.
  • Motywacja do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z uczniami szkół.
  • Wzorowa postawa etyczna.
  • Wysokie umiejętności komunikacyjne.